Forschungsprojekte

CE3

(04/2019 – 09/2022)

Niederlande & Deutschland

1.125 Mio €

The general aim is to raise awareness of cross-border entrepreneurship among students at an early stage. Specifically, entrepreneurial activities of student teams are to be promoted in a targeted manner so that companies can grow out of them.

ASCENT

(10/2017 – 04/2021)

Österreich, Mexico, Argentinien, Brasilien & Deutschland

992.525,00 €

Establishment of Competence-Centers for automotive technology and sales management to increase the positive impact on regional economic development in Argentina, Brazil and Mexico

Powertrain

(10/2019 – 02/2022)

Tschechien, Österreich, Bulgarien & Deutschland

299.222,00 €

Aim of the Project is the development of

  • Skillset for an electric powertrain engineer
  • Teaching material
  • Ein europaweites Zertifikat für Elektroantriebsingenieure in Zusammenarbeit mit ECQA und basierend auf
    ECTS- und ECVET-Schemas

ELIC

(10/2017 – 10/2019)

Österreich, Tschechien, Italien & Deutschland

228.042,00 €

ELIC aims to improve the engineering skills of secondary school students in order to increase their interest in technical occupations. Newly developed teaching materials provide science teachers with examples and experiments that they can use directly in class.

D-EMIND

(01.2022 – 12/2024)

Spanien, Dänemark, Ungarn & Deutschland

320.490,00 €

 

Das Ziel von D-EMIND ist die Konzeption, Entwicklung und Testung von digitalen challenge-basierten Lernmethoden, Strategien und Hilfsmittel, die das entrepreneurial mindset schon im Studium fördern.

Grundlage wird eine Plattform sein, auf die Studierende, Lehrende und Unternehmen zugriff haben und in der sie miteinander kommunizieren und Challanges bearbeiten können.

en_US